fredag 26 september 2008

Vilken dag!

26/9 -08
Det har varit hysteriskt mycket att göra på jobbet idag.
Kunderna har verkligen avlöst varandra hela da'n och telefonen ringde heeela "förmiddagen" (Jennytid= 11-14).
Jag är oerhört tacksam över att jag har kunder som handlar i butiken tro inget annat, men nu är jag helt färdig!
Jag känner mig helt tom i bollen.

Min extratjej har hittat ett heltidsjobb så hon kommer att sluta i november.
Jag har ju hela tiden vetat att denna dag skulle komma, men det är ju jobbigt ändå. Nu måste jag hitta en ny smart, social, serviceinriktad tjej som känns helt rätt i just min butik och det är inte lätt!
Jag är jättekräsen!
Hellre jobbar jag sex dagar i veckan själv än att låta någon "halvdan" tjej jobba. Jag vet att det inte går att ha det så i längden, men jag tar det.
Det är superviktigt att man har helt rätt personal i en liten butik och så är det bara.

Jag behöver ta ett beslut om min bil.
Den gick inte igenom besiktiningen, vilket betyder att jag måste lägga minst 1'500,- på den eller köpa en "ny".
Jag är inte det minsta sugen på att lägga några som helst pengar på min gamla kan jag säga.
Jag har väl ganska länge tänkt att jag behöver en ny större bil, men den andra har ju liksom rullat på. Men nu gör den inte det längre...
Jag har hittat en som jag vill ha. Den kostar lite mer än vad jag egentligen vill ge, men den är nog värd priset.
Om jag nu inte vill betala det så kan jag köpa en billigare variant. Fast det var just det, jag vill inte.
Jag hade en kund inne i butiken som stod och tittade på smycken, länge. Sedan sa hon:
-"Det är skillnad på att vilja ha och behöva. Jag behöver inte dom här smyckena, men jag vill ha dom så därför tänker jag köpa dom."
Alltså har man möjligheten så varför inte?!
Jag skulle säkert klara mig jättebra med en mindre bil, men jag vill ha en stor. Jag har möjligheten att köpa en, så varför inte?! (försöker inte alls övertyga mig själv).
Det är klart att det är en viss prisskillnad på smycken och en bil, men principen borde väl vara densamma?


Alla tankar om bilar, extra personal, nya varor och leverantörer snurrar i huvudet samtidigt som det känns helt tomt.
En kall öl, lite god mat och mys i soffan ska nog få ordning på det här.


Dröm?

1 kommentar:

Anonym sa...

hehehheh vad skön du är!

Här har du nån som älskar mode och jobbat med kläder förr;-)

Hoppas allt löser sig för dig!
kram kram ¨Cathy!