måndag 8 september 2008

Rensa!

8/9 -08
Igår bar det av till Outletet i Barkarby och inköp av fotriktiga joggingskor.
Jag kommer väl aldrig i mitt liv jogga, men jag promenerar ganska mycket faktiskt.
Jag har den senaste tiden kännt att knän och benhinnor inte mår helt super, så det var verkligen på tiden att skaffa riktiga skor.
Jag och J knatade in på NIKE och bad om hjälp direkt. Det är ingen idé att stå där i djungeln och försöka själv. Jag behövde proffshjälp.
Jag älskar folk som älskar sitt jobb. Vi hittade en superduktig kille som plockade fram och hjälpte till att jämföra olika skor. Det märktes att han tyckte om sitt jobb och det tycker jag är kul.
Jag hittade ett par supersköna i skinn för 750,-.

Efter Outletet tog vi en sväng förbi vår nyinköpta lägenhet och mätte förråd och hiss. Måste ju se om vi får plats med våra grejer. Vi tog ett snabbt span på utsikten också, den var lika fint som tidigare. =0)

Efter lunch hos mamma och pappa som hade passat våra små vilddjur under vår shoppingtur så pep vi hem och gjorde en grovrensning av vårt förråd. Jävlar vad mycket skit det var där (mest J's grejer från jobbet faktiskt). Men vad vi samlar på oss saker! Vad är det med oss?! Vad är det för mening med att ha en massa grejer som man ändå aldrig använder?
Det blir helt klart fler rensningar innan vi flyttar.
Vi ska försöka bli av med en del grejer på nätet också tänkte vi, så jag får bara börja att ta kort på allt =0S.
Jag känner mig supernöjd och duktig för jag har storrensat min klädkammare i helgen. Det känns så härligt att gå in där nu. Konstigt att jag inte har gjort det tidigare faktiskt...

Inga kommentarer: