lördag 4 oktober 2008

Lång vecka, långt inlägg

4/10 -08
I söndags tog jag ett djupt andetag och sedan höll jag andan och körde på, det har varit mycket den här veckan (som alltid känns det som, men ändå).
Jag har fått in helt galet mycket varor i butiken och har gått hem helt statisk varje dag efter all avplastning av kläder, sjalar och accessoarer som jag har packat upp.

Jag jobbade i måndags för att min extratjej skulle och provjobba på sitt nya jobb. Har under veckan försökt att hinna med pappersarbetet som jag annars brukar fixa på måndagarna, men det har gått sådär halvbra.

I tisdagskväll kl.20 åkte J och jag till Sollentuna för att provköra min kompis mammas bil, en Toyota Rav 4
Det är bilen som jag går och drömmer om men aldrig ens har suttit i, men nu fick jag chansen.
Jag bara ler. "Honom ska vi ha!"
Jag har hittat en helsvart i Göteborg som jag vill ha. Jag ser den framför mig..... med en awear-logga på varje sida...
Vi får se...

Onsdagen var den lääängsta dagen på väldigt länge.
Klockan ringde 06.30 (det händer inte i det här hemmet).
Mellan kl. 08- 09.30 satt jag på möte (knappt vaken).
J hade vovvarna på förmiddagen så jag hann fixa lite i butiken och flytta grejer därifrån till mitt nya förråd. Jag sprang mellan förrådet och butiken i 1 1/2 timme innan det var dags att öppna.
Jobbade som en dåre med uppackning och försäljning till kl.18
Tog fast en förbannad snattarunge i butiken under dagen (hon kommer aldrig mer tillbaka kan jag säga)
Kl.19.30 bar det av till återvinningscentralen med tomkartonger och säckar med plast.
Hem och diskade och plockade för att få plats att laga mat, satte på mig headsetet så jag kunde ringa mamma undertiden (multitasking).


J jobbade sent, så det blev middag framför ett inspelat Idol och precis när jag ska sjunka ner i soffan efter maten för att slappa lite så kom jag på att jag hade papper och fixa med.
Kl. 01.30 låg jag äntligen i sängen, somnade nog innan huvudet hade landat på kudden.
19 vakna timmar med ett helt späckat schema utan andrum.
Det blir ingen repris på den dagen kan jag lova.

I torsdags fick jag avlösning på jobbet så att jag kunde pipa iväg till frissan, GUD så härligt det var att bli lite ompysslad och fin i håret.
Jag testade en spikmatta hos hennes massös som hon har på salongen, det var en väldigt speciell känsla.
Jag låg där i knappt tio minuter men kände mig ändå helt mörbulltat och snurrig efteråt, den satte verkligen igång kroppen. Jag tror att jag efter knappa tio minuter ändå kan rekommendera den.


Igår åkte J ner till Göteborg för att sedan ta sig till Malmö. Det var ett event som en av deras kunder skulle ha och J och hans jobbarkompisar och chef skulle representera.
Så klart roligt för honom, men jag blir ju liksom själv med vovvarna och det är rätt skönt när han är hemma på helgen och kan hjälpa till att avlasta efter en jobbig vecka. Men, men, jag klarar det!

Efter jobbet idag (jobbdag: 6 den här veckan) skyndade jag mig hem för att lämna hundarna hemma och sedan åka till pappas garage. En av mina fina farbröder skulle hjälpa mig att fixa min bil så att jag kan besikta och sedan förhoppningsvis kunna sälja den.
Efter det blev det prommis med vovvarna ner till mamma och pappa som bjöd på middag. Storebror och hans familj var där också.
Snart ska dom bli fyra i familjen! Bebisen är beräknad till den 18-19 oktober (om jag kommer ihåg rätt) och det är snart!
Det var mysigt att träffa dom, det var ett tag sedan.
Det var ett tag sedan jag träffade någon över huvud taget känns det som...
Om två veckor blir det tjejmiddag och jag längtar verkligen.

Ja men titta, nu är ju klockan snart 01.00 igen!
Tack för mig, dags att nana.

2 kommentarer:

Annapanna sa...

MIN VÄN, INTE SÅ MYCKET PÅ EN GÅNG! LUGN OCH FIN... KJAM

Jenny sa...

Ah, ja' vet!
Det kommer lugnare perioder senare ;0)