lördag 30 augusti 2008

Jobba, jobba, jobba

30/8 -08
Jag fattar inte var tiden tar vägen ibland.
Jag var heeelt säker på att det var onsdag i torsdags, hade lätt kunna stänga kl.18 och gått hem (har öppet till 19 på torsdagar).
Det var en kund till mig som sa att det faktiskt var torsdag när hon bad om att få hänga undan ett palgg till da'n efter.
Nu är det lördag, och hur gick det till?!
Vissa veckor är det bara jobba, äta och sova som gäller för mig, och då menar jag endast det. Det blir inte gjort något annant överhuvudtaget.
Vårat kök t ex ser ut som ett bombnedslag just nu, det står disk överallt och sophinken är full.
Jag har bara inte orkat att ta tag i det, imorgon kanske...

J åkte bort igår och kommer hem igen på söndagkväll.
Det är rätt skönt att vara hemma själv och skrota ibland, men så'na här perioder behöver jag nästan någon som aktiverar mig annars ligger jag bara hemma och sover i sofffan.
Det gjorde jag igår. Jag tänkte att jag skulle bjuda in mig själv på middag hos mamma och pappa efter jobbet, men jag orkade inte.
Jag låg och myste med vovvarna i soffan framför tv:n hela kvällen.
Antagligen är det så att jag verkligen behöver slappa dessa perioder, men det känns tråkigt att sova bort dagar och kvällar när man väl är ledig. :0S
Äsch, det kommer fler dagar.
Idag t ex är det superfint väder och jag stänger butiken kl.15, det kanske kan bli något av den här dagen/kvällen istället...

Inga kommentarer: