tisdag 5 augusti 2008

Tji fick jag...

4/8 -08
Här satt jag igår och tråkade dom som skulle jobba idag.
Själv skulle jag ju vara ledig och bara mysa med sambon och vovvarna.
Dagen började med att jag körde pappsen till sjukan, vilket jag självklart gjorde när han behövde det, kl.08.00 pep jag iväg hemifrån. (Det visste jag i och för sig redan om förra veckan att jag skulle göra).
Under tiden jag väntade på honom beställde jag hundmat och fixade lite annat pyssel via telefonen.
Kl.11 ungefär var jag hemma efter körning till Danderyds och handling av hundmat.
Då ringer min personal och säger att hon har spytt på jobbet...
"Ok, jag ska bara duscha, klä på mig och äta lunch så får jag väl komma och byta av dig."
Lagom sugen kan jag erkänna. Men, men så är det, det är bara att lösa. Vem skulle annars åka dit, alla andra jobbar ju. ;0)
Som tur är så var hon inte så jättedålig som jag trodde och ska ändå hoppa in och jobba imorgon. Dessutom fick jag bytt till mig en till ledig dag nu i veckan, så det löste väl sig ganska bra till slut.

Inga kommentarer: