lördag 2 augusti 2008

Semester!

2/8 -08
Vilken superskön vecka jag har haft!
Jag känner verkligen att jag har varit ledig.
Vi har nästan bara hängt vid poolen hos J's föräldrar hela tiden.
De första tre dagarna lämnade jag endast huset i Onsala för att promenera med vovvarna eller för att gå ner till havet, heeel underbart!

Jag och Jessie tog tåget ner till Göteborg.


Hon är ju så fin och charmade så klart barnen i vagnen.


Vi hade sällskap av en Jack Russel och hans matte på vägen ner.


Den första "riktiga" semesterdagen tog vi så klart en sväng ner till havet.
J och Joey hoppade i vattnet.


Jessie tycker inte om att bli blöt om tassarna, så hon stannade på stranden.


Joey på stranden.



Vi blev bjudna på grillfest hemma hos mina sköna bönor i Götebrog.

Vilken kväll det var.
Vi kunde ha varit i vilket medelhavsland som helst egentligen, sådan värme var det!


God mat, musik, trevligt fölk och kalla öl. Kan det bli bättre?!


Underbar himmel!

J och jag.




Innan hemfärden från Onsala i torsdags blev det ett stopp på Vindö, utanför Värmdö i Stockholm.
Storebror och hans familj hade hyrt en stuga där en vecka.
Det blev grillning, öl och kvällsdopp i en jättevarm och fin sjö.
Till och med J som hatar sjöar tyckte att det var ett riktigt skönt bad.
Det blev gitarrspelade, öldrickning och snack intill småtimmarna.
Efter frukosten på lördagen tog vi oss ner till havet.
Jag säger bara, sämre dagar kan man ha. Det var längesedan jag simmade så mycket.
Hela semesterveckan har känts så lyxig.
Vi har ätit en massa gott, badat och solat, och jag har haft mina nära och kära omkring mig.
Vi har inte träffat mamma och pappa på en vecka dock, så ikväll blir det middag hemma hos dom.
Det bästa är att jag har ledigt ända till torsdag, så det är inte slut än...

1 kommentar:

Anonym sa...

hello!

härliga bilder :-) ni verka ha haft det underbart!
Jag har några bilde rfårn vår resa till Turkiet....vill tillbaks!

kram kram
Cathy