onsdag 21 april 2010

Trött!!!

Jag har haft en fantastisk natt (nooot!) där jag blivit väckt tre gånger av vår underbara lilla vovve Joey. Kl.00.04 när J och hans chef kom hem (visst, Jessie var med och ylade i kör hon också), kl.02.34 när Joey försökte bädda med hallmattan och jag var tvungen att gå upp och lägga en filt över honom, kl.06.15 när Joey absolut behövde ut och rastas trots att J var ute med hundarna när han kom hem.

Så kl.06.30 i morse drev jag omkring i skogen som en zombie med hundarna. Fåglarna kvittrade men jag var allt annat än en trevlig människa där ute. Tur att jag inte träffade någon just då. Men det är klart, vilken människa (som är vid sina sinnens fulla bruk) skulle vara ute i skogen kl.06.30 om man inte var tvungen...?
Jag gick och la mig igen när jag kom in och lyckades sova 45 min innan klockan ringde.
Jag har känt mig jättetrött och tom på energi i nästan en vecka och den här natten var liksom droppen. Trött som ett djur och energinivån på noll åkte jag till jobbet.

Jag ringde till min revisor idag för att gå igenom lite saker i mitt bokslut.
Han lät lite rolig när han svarade så jag skrattade till och talade om vem jag var.
-"Varför är du så glad då?" säger han med ett skratt tillbaka. -"Det regnar och du kommer förmodligen att få kvarskatt."
Jag skrattade vidare och sa: -"Ja, men vad ska annars ska man göra då?"

Som ett övertrött barn har jag bara flamsat runt på jobbet idag, så imorgon finns det mycket att göra på "to-do"-listan.

Inga kommentarer: