lördag 24 april 2010

Ledig!

Den här helgen skulle vi egentligen åkt till Sälen på Ski-Rocken (avslutningsfesten med band och jippon), men J var tvungen att jobba så det blev inget.
Jag bokade ganska tidigt in personal så att jag kunde vara ledig torsdag- måndag. Jag jobbade i torsdags och hoppade även in och stängde igår men nu är jag ledig! Det känns nästan hur lyxigt som helst. Lite busigt att bara ta ledigt för att man vill...

Igår var jag och mamma på Djurakuten med Joey och Jessie.
Joey skulle på en ettårskontroll av allergivaccinet. Veterinären tyckte att han såg jättefin ut så nu ska vi inte dit förrän om ett år igen.
Jag tänkte att jag skulle vara smidig och göra en direktreglering, dvs jag betalar bara självrisken på plats och försäkringsbolaget betalar resten direkt till kliniken. Det tog bara en och en halv timme!

Många hundar kom och gick under tiden vi satt där och väntade.
Helt plötsligt trippar det in en jättesöt röd pinschertjej. Alltså, man blir ju lite löjlig när man ser en hund som är av samma ras som man själv har, det bara är så.
Hussen tog med sin hund bakom en pelare för att väga henne och när han kliver fram igen så såg jag vem det var, E-type!
När han fick se våra två så pekade han och sa: -"Åh, samma!" Lika löjlig som jag själv. =0) Han fick sitta ner och vänta på undersökningen och vi pratade pinscher en stund.
Hans lilla tjej hade ätit något dåligt. Hon hade spytt och det hade varit lite blod däri, läskigt!

Eftersom jag och mamma satt där så länge så hann han både gå in och komma ut ur undersökningsrummet. Vi hörde att det inte var någon fara och att hon skulle bli ok.
Det absolut roligaste är att J och hans band en gång i tiden var förband till E-type och då gjorde J en parodi på honom. E-type hade visst tyckt att det var jättekul.

Idag tror jag att jag ska ta mig i kragen och städa bilen. Kanske, kanske byta mina dubbdäck till sommardäck också. Eller så tar jag det imorgon, eller på måndag. Jag är ju ledig! =0)

Inga kommentarer: