måndag 26 april 2010

I löööv my car!

Nu kan min bil äntligen ta sig ett vårskrik!
Sommardäcken är på, insidan är dammsugen och skurad och utsidan nytvättad.
Löjligt att jag känner mig så duktig för att jag har tagit hand om min egen bil... =0)

Vid biltvätten igår så upptäckte jag en spik i ena framdäcket...
Jaha, ska jag köpa nytt däck? Måste jag byta till reservdäcket nu när jag just fått hjälp med att byta?
Lagom nervös åkte jag idag till däckfriman och bad dom kolla på däcket. Jag såg framför mig att jag skulle behöva byta till reservdäcket och att det andra skulle ta flera veckor att laga och kosta en massa hundralappar.
Killen på firman tog en skruvmejsel och började pilla på spiken och plupp så hoppade den ut. Den var ungefär fem millimeter lång och kunde nog inte göra någon skada om den ens försökte. Killen bara skrattade och sa att det var ju snabbt och lätt och att det bara var för mig att köra.
Rättså lättad tackade jag för mig och pep iväg.
Ibland så ska man ha lite tur!

Inga kommentarer: