måndag 26 april 2010

Alltid är det något... =0s

Jag var i hundrastgården men vovvarna igår.
Det var en till hund där. Det tog en liten stund innan han och Joey fann varandra (Jessie brukar inte leka, man kan ju bli smutsig...) men efter att dom hade gjort det så var det stoj och stök på hög nivå.
Joey var rätt speedad och sprang så fort som bara han kan (med svansen indragen under rumpan och bakbenen framför frambenen, han ser ut som en räka).
Jessie tyckte att Joey behövde lugna ner sig och tog sats och sprang rakt in i sidan på honom, med tänderna före.
Tanken var nog inte att "klämma till honom så hårt".
Joey skrek rakt ut flera gånger och låg som en liten makaron på marken.
Det första jag tänkte var att någonting hade hoppat ur led och såg i panik djursjukhuset framför mig... Jag lockade Joey med lite korv och han haltade efter, fortfarande som en liten makaron.
"Helvete! Shit, shit, shit!" tänkte jag.
Han satte sig ner och var ändå väldigt intresserad av korven. Jag lät honom vila en liten stund och sedan lockade jag igen. Nu rätade han ut sig lite mer men jag såg att han hade ont. Tillslut så gick han helt rakt och rörde sig normalt och då såg jag det.., hålet.
Det var bara att åka hem.
Jag tvättade och gjorde rent med spit och ett spray som ska vara antibakteriellt.
Vågskål:
1. Ska man åka akut till djursjukhuset på en söndag eller,
2. sätta på tratt och vänta till vardag och boka tid med veterinären?
Hur dålig var han egentligen...?
Det blev tratt... stackarn.
Nu ska vi åka till veterinären.
Vi får se vad hon säger om det hela.

Inga kommentarer: