tisdag 13 januari 2009

Lite smått och gott

13/1 -09
I lördags efter jobbet pep vi in till J's lillebror i stan.
Det blev jättegod middag hos honom och sedan drog vi in till city.
J's bror skulle ge J en lite försenad julklapp och J visste inte alls var vi skulle.
Jag fick veta för att kunna planera lite för vovvarna.
Vi landade till slut på Norra Brunn och vid entrén fick J ett säsongskort dit, och jag med!
Det var riktigt trevligt, så nu är det Norra Brunn som gäller hela våren!

Lördagskvällen blev lugn och jag körde men oj vad trött jag var på söndagen.
Jag vaknade vid åtta-tiden men somnade snabbt om och sov till halv tolv!
Jag åt frukost/lunch och så tog vi en prommis med vovvarna.
Det är jättemånga som åker skridskor utanför oss på Mälaren och det är säkert ingen fara alls, men jag vågar fan inte gå ut.
Vi gick lite på isen från strandkanten men det var skitläskigt! Man såg ju botten!

Efter en snabbdusch åkte jag och hämtade mamma för att sedan landa på Tupperware-partyt prick kl.14.
Det var jättetrevligt! Jättegott fika!
Tupperware har ju huuur mycket jättepraktiska saker som helst. Det svåra var ju att sålla ut det som man verkligen behöver från det som man bara vill ha. Vi har ju flyttat från en 3:a till en 2:a vilket bl a innebär ett mindre kök. Jag var verkligen tvungen att tänka både två och tre gånger för att komma fram till vad vi behöver.
Men visst blev det handlat =0)

Direkt efter Tupperware blev det frissan.
Jag och min underbara frisörvän träffades på en av restaurangerna vi salongen och köpte med oss lite mat.
Det blev äta och "ventilation" (snack) i en timma ungefär sedan satte hon igång med mitt hår.
Det är riktigt skönt att kunna prata av sig med någon som också är egen företagare.
Min vän har två salonger, man, barn, hus, två katter och en hund så hon vet hur det är när dygnet har för få timmar. Just nu så bor även hennes föräldrar hemma hos dom för att föräldrarna håller på att bygga klart sitt hus.
Hur mycket man än älskar sina föräldrar så är det ju så klart påfrestande att bo tillsammans länge.
På söndag åker hela deras glada gäng till Thailand så jag tycker inte det minsta synd om dom!
Jag har ju så klart tagit på mig att passa tissarna medans dom är borta. Jag hoppas verkligen att katterna håller sig på hemmaplan i år... 2008
Som alltid är jag supernöjd med håret!

Joey fyllde 3 år igår!
Jag kan bara inte fatta vad tiden går!
Våran lilla gosekorv är stor nu.
Blev tyvärr ingen tårta för honom då han måste gå på allergi-diet igen(!).
Han tappar päls och får ibland utslag. Han mår väl egentligen inte så dåligt av det själv, men det är tråkigt att han inte är ok.
Lilla Jessie har problem med sitt ena öra. Det är en lite bacill och svamp som stör.
Självklart har dom båda fått behandling och vår jättebraiga veterinär kommer att fixa det här.
Våra små busar, sluta vara dåliga!

Jag har varit utan bredband på jobbet sedan i torsdags. Jag kände mig helt plötsligt isolerad från omvärden.
Löjligt egentligen, men jag är ju så van att kunna gå in och kolla varor och leta information direkt när jag själv vill.
Nu är jag med i matchen igen!
Skönt att få skriva av mig också.... som ni ser =0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej bejbi. Vad mycket du hade att berätta:)
Bild på håret då??

Vi ska bara flytta en trappa ner, men det ska ju ändå packas och skit. Men å andra sidan tänker jag inte packa upp någonting mer än kläder typ, så det blir ju rätt lugnt.

Puss mitt hjärta.

Annapanna sa...

Hipp hipp hurra till lilla bus Joey!

Ses på fredag! Mys det ska bli... =)

KJAM!