onsdag 30 januari 2008

Kattvakt, eller...

30/1 -08
Den 18/1 stack en av mina vänner till Thailand och ska vara borta i 3 1/2 (!) vecka.
Stackars henne... =0S
Jag tog snällt på mig rollen som kattvakt.
Det blir en liten tur varje morgon.
Släppa in eller ut, fylla på mat och vatten. Tända eller släcka lite lampor och spola lite i toaletterna och sådär.
Första fyra dagarna gick alldeles utmärkt... förutom att jag min virrpanna blandade ihop namnen på katterna. Det är ju hela två stycken, så det kan ju vara svårt att hålla isär dom... eller inte.
Jag släppte ut en av katterna på torsdagmorgon, sen kom inte hon hem igen förrän fem(!) dagar senare.
Lätt nervös kattvakt, kan jag säga. Ja, det fanns ju en kvar att vakta ialla fall.
Det känns som om jag är en ganska urusel kattvakt som först inte vet vad djuren heter, och sedan "tappar bort" en...
Jag tycker att dom är väldigt söta ialla fall, och tar mig en liten gos-stund varje dag. Ja, om det finns någon där som jag kan gosa med. =0)
Nu är det "bara" tio dagar kvar, funderar på att inte släppa ut dom igen... ;0)

Inga kommentarer: