torsdag 16 oktober 2008

Ont i hjärtat...

16/10 -07
Den 19 oktober skulle min bror och hans underbara fru ha fått sitt andra barn, men h*n kommer inte att komma då.
Idag på sista kontrollen hos barnmorskan hördes inga hjärtslag...
Tårarna rinner när jag skriver och jag finner inga ord...

Imorgon ska dom gå igenom en förlossning och efter det kan man väl få något slags svar om vad som har gått fel.
Men hjälper det egentligen?
Som min bror sa: "Vi hade inte kunna ha gjort någon annorlunda i alla fall. S har ju mått bra hela tiden."
Jag kan inte på något sätt föreställa mig hur otroligt hemskt detta måste vara, jag kan bara skicka min kärlek till dom.




2 kommentarer:

Catherine sa...

OJJJ!

när sådant händer så finns det inte mycket man kan säga! men det viktigaste utav allt är att ni finns för dem och varandra.
En BAMSE kram till dig

Cathy!

Anonym sa...

Jag har två kompisar, vars barn dog i slutskedet av graviditeten och de hade en fest för alla oss vänner.
Det var en riktig fest med härlig musik och mycket öl, men samtidigt så hade de kort på sonen och så.

Det var fruktansvärt sorgligt, men samtidigt så kändes det helt rätt att samla sina vänner och göra något roligt tillsammans.
Festen var samma kväll som begravningen och de tyckte att det kändes jätteskönt att inte vara hemma själva och vara ledsna, utan dela både sorgen och (faktiskt) glädje med sina vänner.

Vet ju inte om det är något för J och S, men jag gillade hela konceptet.

Tydligen väldigt vanligt i typ afrikanska länder.

En stor kram till dig och din familj vännen.