lördag 19 april 2008

Treeevliga fyllon

18/4 -08
Jag är fortfarande home alone.
J bestämde sig för att åka ner till Göteborg från Falun och kommer inte hem förrän imorgon.

Jag var ute med vovvarna en sista tur för kvällen.
Vi tog turen vid Stationsvägen och precis då hade tåget kommit från stan.
Det kom fem killar emot oss, först två och lite längre bort tre stycken till.
De två första var rätt nära oss.
-"Vi är inga vaaanliga fyllon, vi int'."
Jag spelar med.
-"Jasså, vad är ni för några fyllon då?"
-"Vi är fyllon från Hälsingland vi. Stor besök från landet, vet'u."
-"Nämen, vad trevligt", sa jag.
-"Vi är inga farliga fyllon, baaara trevliga".
Spelar med.
-"Jag tror att jag kan ta er ;0)."
Killarna följde med oss en bit på vägen, snackade lite, stannade när vovvarna stannade, väntade liksom in oss lite.
Det var hel lugnt. De var trevliga fyllon, från Hälsingland, AIK:are(!).
De tre killarna som kom efter kom närmare och närmare, eftersom vi stannade hela tiden.
Jag hörde att de inte "pratade rent", (bröt).
De tre gick förbi och vi sa väl inget om det.
Sedan skulle jag svänga in på en väg och alla killarna skulle rakt fram.
När jag svängde så sa Hälsingefyllona att jag skulle ha det så bra, och så säger den ena liksom i förbi farten:
-"Nu slapp du undan de där i alla fall".
Jag som är så van vid allt folk som springer runt här och härjar tänkte inte på de tre killarna som gick förbi, men jag hade visst blivit "räddad".
Det är inte alltid det händer kan jag säga, riktigt mysig upplevelse.
Jag tackade så mycket och gick vidare.
Verkligen treeevliga och omtänksamma fylllon!

Nu är det dags för sängen, jobb imorgon igen.

1 kommentar:

Annapanna sa...

Obehagligt att gå ensam på kvällarna... Du får vara försiktig!! Tuur att det finns snälla Norrläningar! Killar som säkert druckit Norrlandsguld! He he...