söndag 6 april 2008

Pappa är dålig, men ska bli bra.

6/4 -08
För en tid sedan fick vi veta att farsgubben har cancer i tarmen.
Det första vi fick veta var att det var en tumör och att det såg ut att vara cancer.
Ganska snart fick vi beskedet att det var det.
Det har ändå känts ganska "lugnt", tumören var isolerad (eller vad de kallade den) vilket betyder att det inte har spridit sig ialla fall.
Idag åkte pappa in på sjukan och imorgon ska han opereras.
Han kommer väl ligga kvar i en vecka ungefär.
Pappa har aldrig, vad jag kan komma på, varit riktigt allvarligt sjuk så det här är lite omtumlande för alla i familjen.
Samtidigt känns det jätteskönt att vi har fått reda på vad som är fel på honom, för han har varit dålig ett tag nu.
Pappa ska ha en stomipåse (påse på magen) under tiden tarmen läker, sen blir han av med den och allt ska fungera som vanligt igen.
Rehabiliteringstiden är ett halvår ungefär, då ska allt vara läkt och klart. Jag tyckte att det lät som kort tid, men de vet väl förhoppningsvis vad de pratar om.
Jag är ledig på tisdag, då ska jag och mamsen åka och hälsa på på sjukan.
Jag är faktiskt ledig imorgon också, men då orkar han nog inte ta emot besök sa han.
Jag har ju förstås en "att-göra-lista" att ta i tu med imorgon också, som vanligt på mina "lediga" dagar. ;0)

1 kommentar:

Annapanna sa...

Bamse krya på dig hälsningar till din paps! Allt blir bra! Puss