tisdag 8 april 2008

Fattig nu

8/4 -08
Det bidde inget besök hos fargubben idag.
Han kände sig lite illamående och var uppkopplad lite här och var sa han.
Jag förstår att det är jobbigt med besök när man mår dåligt, men jag hade tyckt att det vore mysigt att bara få komma och säga hej.
Men, nu är det så som mamma läste i en av alla broschyrer: "Patientens hälsa kommer i första hand..." och jag håller med.

Det gick ju ingen nöd på mig direkt.
Jag och mamma bestämde oss för att åka till IKEA istället.
Vi tog en runda på övervåningen och åt sedan "middag".
Vi hittade en vagn (Mamma: "Behöver vi verkligen en vagn?" Jag:"Eh, Jaa!") och började plockandet på undervåningen.
Jag kom hem ett antal hundralappar fattigare idag också.
Det värsta är att jag inte hade något som jag EGENTLIGEN behövde.
Eller vadå, det finns ALLTID saker man behöver från IKEA, men det var inget tror jag som jag hade tänkt på innan vi kom dit.
Jag fick ett litet bidrag från mamma vid kassan, tack i massor mamma.

Jag ska jobba 4 dagar, ledig 1 och jobba sex dagar nu.
Det är lika bra att jag är fast på jobbet ett par da'r, jag bränner ju bara en massa pengar när jag är ledig...
Jag är inte van att ha så mycket tid över, farligt om det händer för ofta. ;0)

4 kommentarer:

Annapanna sa...

Love IKEA! Vi måste göra en favorit i repris någon gång på vår lilla tripp dit!

Anonym sa...

hej hej


hoppas din far blir bra igen!
Japp Ikea är farligt, behöve rman inget så hittar man på nåt man behöver hahaha
:-)
Cathy

Anonym sa...

Hej hjärtat!
Vad är det med våra sjuka föräldrar egentligen?

Tur att vi håller friskan uppe ;)

Snart är det 25 maj också. Wieeeeh!

Anonym sa...

hej tjejen!

alltid lika kul att kliva in i din butik, du är alltid så glad!
Ska komma förbi och prova klänningen igen :-)
Cathy