tisdag 27 oktober 2009

Utbrott!

Jag hörde några tjejer som pratade. Den ena hade jobbat långpanna* i helgen och hon var så trött.
En lagom utarbetad jag kände plötsligt nästan aggression.
Ja, herregud vad jobbigt för dig, ett långpass en helg. Jag förstår verkligen att du är trött, NOOOT!

Hela mitt liv är långpanna just nu!
Av 31 dagar så har jag sex(!) lediga den här månaden.
Det ska betalas fakturor, löner, moms och skatt och jag ska driva butiken med allt vad det innebär.
Jag är hus- och kattvakt och jag har två inköpsmöten bara idag.
Samtidigt som jag slåss mot min förkylning som aldrig ger sig (jag undrar inte varför efter att ha skrivit det här...)

Jag vet att jag bara har mig själv att skylla för allt detta, jag har ju ändå valt det helt själv.
Men jag är trött nu...


* I restaurangbranschen kallar man ett långt arbetspass på 14 timmar i sträck för långpanna.

Inga kommentarer: