måndag 19 oktober 2009

Larmkaos

En av mina fina vänner har åkt på semester och jag, tillsammans med en annan tjej, är katt- och husvakt under två veckor.
Idag var första morgonen som jag skulle dit.
Jag går in i huset i godan ro och larmar av (tror jag!) börjar fixa lite med kattlådan och går sedan ut i köket. Då går larmet.
Jag går tillbaka och knappar och knappar på dosan men ingenting händer.
*Öronbedövande tjut!*
Jag ringer den andra kattvakten och halvskrikandes förklarar jag att jag har satt igång larmet.
-"Ok, men testa att slå in koden igen. Tryck XXXX en gång till och se om det händer något."
-"XXXX ,säger jag. DET var inte den koden som jag fick!
Jag knappade in den nya koden och larmet tystnade äntligen.
Min underbara förvirrade vän var inne i butiken i lördags och lämnade nycklar och FEL kod. Lagom stressad dagen innan dom skulle åka.

När jag, något försenad, kommer till butiken och låser upp så märker jag att larmet där inte är på.
Jag glömde att larma i lördags när jag stängde!
Man ska inte kasta sten i glashus, så jag tänker inte gnälla på att min vän är förvirrad.

Inga kommentarer: