onsdag 21 oktober 2009

Mindre jobb

Igår hade jag besök i butiken av en säljare som hade med sin hund.
Vi träffades för första gången på en valpkurs för ungefär tre år sedan. Vi gick flera kurser tillsammans och våra små valpar var varandras motsatser kan man säga.
Gucci var en liten prinsessa med vääärldens finaste temperament. Hon gjorde allt som hennes matte sa och var lugnet själv. Hon har vuxit en del men hon är fortfarande mattes lilla prinsessa.

Joey var klassens värsting. Så fort han fick chansen så sprätte han iväg och busade upp alla dom andra valparna. Han var helt ofokuserad på mig oavsett vad jag gjorde eller höll för godis i händerna.
En period så var han en riktig piraya och det kommer nog alla på kurserna ihåg när jag visade mina händer och armar som var helt sönderbitna och blåa.

Men våran lilla skitgris var inte bara rabieshund, han var vääärldens gosigaste mysigaste lilla finis också. Han älskade att krypa upp i famnen och somna, vilket han fortfarande gör. Han har alltid varit världens pussgris också och han kan ligga och slicka en på händerna (och benen, och filten bredvid, och Jessie) när man bara sitter i soffan och myser.


Gucci var med i en uppvisning på My Dog mässan i Göteborg i år. Självklart så var det hon som spelade prinsessan.
Nästa år är det Askungen (tror jag) som står på tur.
Hundakademins hemsida finns en liten video från mässan 2007 också, men då var inte Gucci med.

Jag saknar verkligen Hundakademin (som finns på västkusten) och deras kurser.
Det jobbigaste är att jag jämför alla med dom och tycker inte att jag hittar någon som är lika bra och roliga.
Jag vill så gärna lägga mer tid på hundarna... Det är både avslappnande och uppiggande på samma gång.

Jag ska verkligen göra tid för en hundkurs snart.
Både för vovvarnas och min skull.

Inga kommentarer: