söndag 28 december 2008

Julledigt

28/12 -08
Vilken helt underbar julhelg!
Vi har bara varit lediga, från Julafton till idag.
Inga måsten, inga "passa tider", sovmornar, god mat, långpromenader med vovvarna på soliga frostiga dagar, träffat familj och släkt, varit på kalas. Helt underbart helt enkelt.

Jag har helt kopplat bort jobbet, ja eller nästan.
Kom ju på mig själv på Julafton (24:e) att jag inte hade lagt upp eller betalat ut lön till den 25:e, varken till mig själv eller till personalen och ja just det, den 25:e är ju en röd dag...
Fick skicka ett väldigt pinsamt sms om att den förvirrade chefen önskade God Jul med världens sämsta julklapp, lönen kommer försent...
Som tur är så har jag ju världens bästa personal, så det var ok.
Behöver kanske vara "ledigt" lite mer så att jag kan planera mitt jobb lite bättre...

Annars har jobbet varit avlägset och ärligt talat hade jag lätt kunnat vara ledig i en månad till, minst.

Inga kommentarer: