lördag 7 juni 2008

Nationaldagen 2008

7/6 -08
Igår var det nationaldag.
Vi firade med en liten sovmorgon.
Veckan har varit lätt hysterisk i butiken kan jag säga. Jag har haft jättebra försäljning och jag är supertacksam för det!
Det tar på krafterna bara och sovmornarna är få, så nu fick det bli en.

Efter att vi hade släpat oss ur säng och fått i oss lite frukost så tog vi en sväng ner till centrum med vovvarna, där firandet var i full gång.
Vi träffade brorsans fru och min lilla gudson.
Det var hoppborgen som var den stora attraktionen för honom.


Superladdad gullunge som hänger på hoppborgen. "Snart är det miiin tur! Har redan tagit av mig skorna och allt".


Det tog på krafterna att hoppa och min sötis blev ganska trött, lite stirrig blick tycker jag.


Joey blev också varm och trött.
Han panikade efter kanske bara en tio minuter av barn, musik, konstiga dofter och ballonger som smällde.
Vi hittade en liten damm eller fågelbad kanske det var, men det fungerade alldelse utmärkt som hundbad också. Joey fick kyla av sig lite där.


Vi träffade Jessies ägare (vi är ju bara fodervärdar), pausade lite i skuggan vid dammen, snackade lite skit, kollade på lite ponnyridning och sedan drog vi oss hemåt.

Våra små tröttisar däckade i varsin säng.







J's bror kom på besök från stora staden.
Vi packade ner lite filtar, vindruvor, melon, dricka och lite annat smått och gott och gick ner till parken utanför oss.


Våra små kossor i full gång med att fylla sina små magar med gräs...
Det var inte alls så att de stod och gluffsade i sig utan de bara åt helt enkelt.
Plockade ett strå här och ett där.


Alltså somnar man så att man ligger och snarkar när någon sitter och tar kort så får man liksom bara skylla sig själv, tycker jag.


Jag slumrade faktiskt också till en stund, men som tur var så var killarna upptagna med att fixa sina lag till Drömelvan.

Här är våra jättesnälla, söta, fina, väluppfostrade hundar.








Det var fler som somnade i solen. Lillskruttan.


J åkte in till stan på kvällen och jag och vovvarna slappade i soffan.
Superskönt avslut på dagen, en annan skulle ju upp och jobba idag. ;0)

Inga kommentarer: