måndag 6 juli 2009

Nytt tillskott i familjen

6/7 -09
J har väl egentligen pratat om att skaffa båt sedan vi flyttade upp till Sthlm -07, men det är dom senaste månaderna som han har letat aktivt.
Jag har sagt att jag inte har något intresse av att ha en båt med allt jobb som det kommer att innebära. Skrubba däck, bottenmåla, plocka upp och lägga i, putsa och fixa.
Jag tycker att det är jättemysigt att vara ute på sjön och åka båt, jag känner bara att jag inte har tid att ta hand om en. Min idé var att vi kunde hyra en när vi vill åka ut på sjön för då får man allt det go'a och slipper allt jobb.
J vill ha en egen och får köpa en om han vill, men han får sköta dom "tunga bitarna" på egen hand. Jag kan hjälpa till att pynta och mysa till den för så'nt gillar jag. Jag fick "kli i fingrarna" när jag såg bilder på ruffen med gul/brun/vit- rutigt tyg på dynorna. J sa att dom var fräscha men JÄTTEfula och han hade helrätt.

När vi talade om för min lilla brorson att vi tittade efter båt så tyckte han att vi skulle ha en gul, av någon anledning...
Vi har faktiskt inte haft något krav alls på färgen utan har tittat på hur båten är uppbyggd med sittplatser, ruff och liknande.
Var på väg att köpa en i Luleå(!) för att den var så bra och så himla fin, men sedan hittade vi den här något närmare som var ännu bättre och se den råkade vara gul. =0)
Svärföräldrarna skulle visst hjälpa till och kör upp den från Kungshamn i helgen.







2 kommentarer:

Annapanna sa...

NÄ! Han hitta en båt! Fan vad kul!
Grattis!
OCH GRATTIS PÅ DIN DAG! SES IKVÄLL!!!

Jenny sa...

Tack och tack! =0D