lördag 4 juli 2009

Helgledigt

4/7 -09
I juli har jag bestämt att ha stängt i butiken på lördagarna.
Jag gjorde så förra året och kände att det var lyckat. Kunderna har ändå semester och kommer och handlar i veckan istället och jag får ledigt hela helgen.

Igår firade jag ledigheten med riktigt god hemmagjord köttfärspaj hos storebror, svägerskan och min lille gudson. Dom ska åka på semester en vecka till Öland (eller Ölen som lillplutten säger) så mamma och pappa var också med och myste lite innan dom piper iväg.
Det blev inte sådär jättesent men när jag kom hem så bara däckade jag.

Jag pratade med J en stund på kvällen och sa att jag skulle ringa och säga "godnatt" när jag hade gått och lagt mig. Kl.02 ringde han och sa till mig att jag inte skulle sova i soffan utan gå och lägga mig i sängen istället, jag brukar nämligen somna i soffan när jag är själv hemma, men jag sov inte i soffan.
Jag låg i sängen med telefonen i handen. Jag hade tänkt ringa innan jag somnade men jag hann inte. Trött tjej.

Eftersom det regnade igår (thank God) så var vår lägenhet riktigt sval. Jag sov hela natten utan att vakna och svettas en enda gång. Kl.08.20 vaknade jag av mig själv, gick upp och pinkade och satte på en maskin med tvätt sen gick jag och la mig igen, i ett svalt sovrum. Helt underbart!

Nu har jag plockat lite och ätit frukost. Tror att jag ska ta en sväng med vovvarna till hundrastgården innan det blir för varmt för dom att vara ute.

Inga kommentarer: