torsdag 30 juli 2009

Min vecka

30/7 -09
I fredags firade jag in min semester tillsammans med mina söta flickor Pannan och Vildhallonet.
Det blev räkbuffé, galet många Hof och Spotify fram till småtimmarna. Jag bjöd tjejerna på lite goda drinkar också, jag själv klarade mig jättebra på öl.
Kl. 03 tackade jag för mig "Stäng av datorn när ni går och lägger er, go'natt" sa jag till mina gäster och kröp själv till kojs.
Jag hade en jättemysig kväll men kände att jag faktiskt var rätt utarbetad och trött. Semester sitter fint just nu.

Tröttheten försvann inte direkt när det redan dagen efter var dags för storebrors 35 årskalas.
Det var också en riktigt trevlig kväll fast med lite mer drag och dans än vad jag och tjejerna hade på fredagen. Det hade ju sett rätt kul ut om vi tre hade stått själva i vårt vardagsrum och rockat järnet. (Varför gjorde vi inte det? Mer drinkar next time.) ;0)
Lördagen blev inte så hård egentligen, men det blev sent.
Min svägerska gör världens godaste tårtor.


I söndags hämtade J upp storebror och hans familj medans jag gjorde iordning picknick-korgen och sedan stack vi ut med båten.
Mysigt med picknick på sjön.
Tanken var att vi på kvällen skulle åka hem till brorsan och kolla på fotboll och dricka öl, men efter fotbollen hos brorsan så åkte vi hem och tittade på film istället.
Det var fler än jag som var trötta.

Det är rätt trevligt med båt faktiskt.
I måndags så hade Sara bestämt träff med en underbar gammal vän till henne och oss. Vi tog båten in till stan och mötte först upp J's bror, Pannan och Starsky, la till vid Slussen och satte oss sedan på Flyt (som för övrigt är ett jättemysigt ställe med riktigt trevlig personal.)
Efter "ett par öl" så mötte vår supergulliga vän upp oss och efter lite catching up så tog vi båten hem till Pannan och Starsky, la båten i gästhamnen och gick upp till dom för att fortsätta kvällen.
När det var dags så gick jag, J och vovvarna (som så klart var med) ner till båten och sov där, perfekt.
Man har liksom med sig färdmedel, kylskåp och sängplats i ett.
(For the record: J, som körde båten, drack inte alkohol förrän vi hade "parkerat" för natten.)

Igår tog vi bilen (det tar lite för lång tid med båten) till Göteborg.
Vi släppte av Sara i stan och fortsatte sedan till Onsala och mina supergulliga svärföräldrar.
Här ska vi stanna till måndag i alla fall, eller tisdag, tror vi.
Vi måste ju faktiskt inte bestämma någonting för vi har ju semester!

Inga kommentarer: