torsdag 3 juli 2008

Höglöp

3/7 -08
Jessie löper.
Hon började på midsommarafton och herregud vad jobbig hon är just nu!
Hon springer omkring och gnäller heeela tiden och dessutom kan hon inte låta bli Joey heller (som för övrigt är kastrerad).
Hon vänder rumpan till varje gång men han vill bara leka.
På jobbet står hon vid grinden och tittar ut, längtar ut... till vem som helst!
Jag sa till henne att hon skulle gå och lägga sig i bädden hos Joey, vilket hon gjorde.
Sedan hör jag att de rör på sig därinne.
Jag tittar in och ser Jessie(!) rida på Joey!
-"Nej, nu räcker det! Gå och lägg dig!"
Stakars Joey fattar inget och ser bara ynklig ut.
Knasvovvar!
Det måste vara hur jobbigt som helst att gå omkring och bara vilja bli påsatt så mycket och det enda man har som sällskap är en kastrerad hane som inte alls fattar grejen.
Tur att hon inte löper så ofta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahhahahhahah synd att det inte finns uppblåsbar Hunddocka hahahahahahahha!

kram kram

Cathy!

Anonym sa...

Jag vet EXAKT vad hon går igenom...

Annapanna sa...

Ha ha, fan vad kul! Jag som fråga dig igår om inte Joey hade torr juckat henne? Så som Zumo gjorde (fattar inte why???) på Cocoz när hon var galet kåt! Starckarn trodde hon skulle få nåt, men icke... för Zumo hitta inte dit! Ha ha... men den här damen är inte dum! Får man inget så fixar man det själv!