tisdag 15 juli 2008

Mys vid sjön

15/7 -08
I söndags var vi nere vid sjön (Mälaren).
Det var hur mysigt som helst.
Brorsan hade med ett fiskespö som han kämpade tappert med, tyvärr bidde det ingen fisk. Det var väl kanske inte så konstigt när vi hade vovvarna med på bryggan. =0)


Bror och hans supercharmiga son.


Mina sötisar.


Jo, men solen tittade fram lite då och då.


Jessie.


Joey, vår lilla fotomodel.



Korvgrillning på högsta nivå.
Svägerskan gjorde ett bra jobb tycker jag.


Sommarpojke.


Vi fick besök av en svanfamilj.


Det började rätt bra.
Vi alla höll oss på vår kant, men sen...


beslöt sig svanfamiljen för att gå till attack!


Jag är väl inte direkt rädd för svanar, men jag tror inte att man egentligen ska starta något med dem heller.
J fick ta en lång gren och mota bort dem från bryggan, vi var faktiskt där först!

Söta barn!


Far & son...


letar fiskar.

Det var väl värt ett försök till.
Brorsan och hans söta fru i kvällssolen.

En liten and.

Efter sjön drog vi hem till oss och grillade mer korv och drack lite öl.
Sen plockade vi fram tv-spelet. Det blev Buzz och Singstar ända till kl.01.30.

Grannarna tyckte säkert JÄTTEmycket om oss då.
Men är det sommar så är det, jag skulle också jobba da'n efter.

Idag tar J med sig Joey och drar till Västkusten och Onsala. Vi tjejer (jag och Jessie) blir kvar hemma en vecka till. Jobbe!

Farsgubben min fyller 60 på fredag och då vill jag ju så klart vara hemma.

Sen, nästa vecka på onsdag blir det semester! Tjoho!

Se upp västkusten, då kommer vi!



5 kommentarer:

Annapanna sa...

Han e bara sååå söt lillpöjken!

Anonym sa...

Det ser ut som din underbara bror har amputerat benet på den bilden där han lutar sig ner från bryggan... weird!

Jenny sa...

Ha, ha, Ja!
Jag lovar att han har båda kvar!
Om man förstorar bilden så ser det bättre ut hi,hi. =0D

Anonym sa...

När skall ni ha söta barn då? :)

Jenny sa...

Va?! Nu förstår jag ingenting...
Vi har ju två söta barn!
Joey & Jessie hi,hi! ;0)