torsdag 17 juli 2008

Grilla!

17/7 -08
Imorgon fyller pappa 60!
Då blir det kalas.
Jag, storebror, hans fru och deras son var nere i veckan och grattade.
Pappa vill ha grillat imorgon, så vi tänkte att han skulle få testa presenten innan födelsedagen.
Vi gav honom en grill som man även kan elda vedträn i.

Lite bubbligt och en blomma.

Vår spis/ugn har varit trasig.
Proppen gick tre gånger på en vecka.
Vi bytte och bytte men idag kom vår bovärd och kollade upp det hela.
Det visade sig att vi hade fel propp med fel Ampere.
Den som satt där hade ju suttit där i 1,5 år och fungerat så bra, så vi trodde självklart att det bara var att sätta i en likadan när den gamla gick sönder, men nej.
Nu har jag gått utan spis/ugn i tre-fyra dagar i onödan. Men så är det när man inte kan allt... =0)
Mamma ringde till mig när jag var på jobbet igår och sa att det låg stekar på den nya grillen och frågade om jag ville komma och äta.
Lyx!

Imorgon ska jag vara ledig.
Då blir det först ett besök hos min fina frisörkompis på hennes salong i stan där hon ska göra mig fin i håret, sedan bär det av till mamma och pappa för fix inför kalaset.
Jag håller tummarna för att det inte regnar imorgon så vi kan Grilla!

1 kommentar:

Annapanna sa...

Hälsa och gratta papsen!!
Föresten, hur läger man upp länk som du gjort till din väns hårsalong??? I don´t know how!

Miss you!
PÖZZ