måndag 7 juli 2008

Bitch?

Jessie bodde hos en familj innan oss som inte ville/kunde ha henne kvar.
Det var visst krig mellan Jessie och valpen som de hade från början vad jag har förstått, så dem valde att lämna tillbaka Jessie till uppfödaren efter två veckor.

Idag satt jag och surfade runt på lite pinschersidor bl a på "valpens-sida".
Husse i den familjen har nu utbildat sig till hundinstruktör och på hans företags hemsida så kan man läsa lite om honom, kursutbud och bl a om problemhundsträning.
Jag klickar in där eftersom Joey inte alltid är den hunden som jag så gärna vill att han ska vara så söker jag information så fort jag kan.
Men vad är det jag hittar där?!?
Jag började bara asgarva!
Problemhund

Lilla snörpan! Problemhund?!?
SkruttJessie, hur mådde du då egentligen?
Hon är ju våran "snälla, lätta" hund, den som alltid kan gå lös, den som kommer när man ropar, den som man kan ta med var som helst utan problem, den som inte säger ett knyst någon gång...
Ja, jag vet inte. Jag skulle inte kalla henne för problemhund nu i alla fall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå? Är det Jessie på bilden? Näää???

Jenny sa...

Jo, visst är det det!
Våran lilla prinsessa! =0D

Annapanna sa...

Nu fattar jag... ha ha ha... Sist jag gick så var jag inte riktig med... Jessie på bilden, AHA!!!
Men nej, det kan bara inte vara hon! Så det så!