torsdag 13 mars 2008

Vovve på vift

13/3 -08
Idag när jag hade parkerat bilen och släppt ut hundarna, så rusade Jessie iväg (hon går utan koppel).
Jag ropade och visslade, för jag såg ju att hon hade fått nys på någonting.
Hon svängde om "hörnet" vid en bil och lika snabbt som hon försvann, dök hon upp igen med en hund efter sig.
Precis därefter kom ett äldre par fram bakom bilarna.
Jag skulle precis dra "hon-är-jättesnäll-och-försiktig" -frasen för att de inte skulle bli oroliga för att jag har "mördar-hunden" lös. Men då frågade mannen om jag visste vems hund som just sprang efter Jessie.
De hade en tax med sig och jag trodde att den andra var deras också så klart, men så var det tydligen inte.
Den här hunden hade bara dykt upp och följt med på deras lilla promenad och de hade inte kunnat fånga den.
Eftersom den lösa hunden gillade Jessie så kallade jag på henne och då följde han efter. Jag fick försöka ett par gånger eftersom jag hade Crazy-Joey som hängde och frustade i kopplet i andra handen, men till slut fick jag tag i honom.
Jag hade inte möjlighet att själv ta vovven till Polisen, men paret skulle göra det.
Jag känner mig väldigt nöjd över min insatts faktiskt.

Usch, tänk vad hemskt att tappa bort sin hund!
Mina hundar har en superbra gudmor som har köpt id-brickor till dem.
Där står deras namn och mitt mobilnummer.
Jag har inte haft de på halsbanden... *skäms* för att det plingar jättemycket när man går, men jag ska hem och sätta på dem på en gång.
Lite pling är ingenting om det kan hjälpa Joey eller Jessie hem om de springer vilse.

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Det var det värsta!! Använder du inte brickorna!!! ; ) PÖZZ!

Jenny sa...

Nu sitter de på och kommer aldrig åka av! =0)