måndag 31 mars 2008

"Ledig" idag

31/4 -08
Jag fick lite sovmorgon faktiskt, men annars har jag rusat på som vanligt känns det som.
Hade tvättid mellan 10-13.
Det blev lite tvättstuge-drama så där på morgonkvisten när en skummis-man hade lagt i en matta i grovmaskinen, som jag behövde.
Jag tog ut den och skrev med blyerts på maskinen att mattan låg i centrifugen och att han kunde boka en egen tid nästa gång.
Han hade skrivit något om 30 min-regeln men precis när jag kom och skulle ta första maskinen som var klar så var han i torkrummet. Han stack in huvudet på vägen ut (lätt irriterad kan jag säga) och sa att "det finns något som heter 30 min-regeln".
Ja, sa jag, men jag har bokat hela tvättstugan från kl.10 och då är alla maskinerna mina.
Han var ju uppenbarligen full eller påtänd (hade solbrillor inne..), för regeln som han pratar om säger att om jag inte tagit mina maskiner 10.30 (när jag har tid kl.10) så får någon annan ta dem.
Jag var där kl.10, prick! Folk!

Jag känner mig sååå nyttig för idag har jag tvättat, betalat fakturor, kastat kartonger på återvinningen, pantat returflaskor, handlat och dessutom hunnit fika med en kompis.
Jag hade en lång "att-göra-lista" idag och har hunnit med hälften ungefär.
Men kvällen är ung, jag hinner skriva protokoll, laga mat, klippa lillebrors hår och titta på mitt favvo program innan kvällen är slut, tror jag ialla fall. =0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söta du!
En timma brukar väl regeln ändå ligga på, innan man får ta någons maskiner, om jag inte minns fel.

Jag lovar att inte bli skinn och ben. Puss

Anonym sa...

hello!

hittade dig hos ANNA!
Hoppas du mår bra!

Cathy förr Soto