måndag 30 november 2009

Bajsmåndag

Jag kände, trots min fantastikt dåliga sömn inatt och trots att Joey har sugit energi hela morgonen, att jag ändå var lite laddad inför den nya veckan med allt vad den innebär (inköpsmöte, planering av julmarknaderna i centrum och sedan bio på torsdag).

När jag kom till jobbet så var det någon som hade rastat sin hund precis utanför min entrédörr. Dessutom verkade vovven inte ha mått så bra i magen heller.
Tre meter ifrån min dörr på andra sidan gatan finns en jättestor plantering. Är det då helt nödvändigt att låta hunden gå precis utanför min dörr?!
Det var bara att sätta igång och skura. Ajax, kvast och massor av kokhett vatten.

När jag sedan kom in så upptäckte jag att fläkten inte har varit igång sedan i lördagseftermiddag. Lagom instängt.

Jag har verkligen inte energi för det här just nu, varför kan inte allt bara flyta på som jag vill?!
Jag tänkte att det här skulle bli ett inlägg om veckan och myshelgen som varit, men det får helt enkelt bli senare...
Nu ska jag ringa till fastighetsskötaren så jag får lite luft i lokalen.

Inga kommentarer: