onsdag 25 februari 2009

Sjukt trött!

25/2 -09
Joey bestämde sig för att han behövde gå ut och kissa kl.06.40 imorse.
Det finns liksom inte så mycket att diskutera, det är bara att hoppa i kläder och skor, ta med sig vovvarna och börja knata.
Efter en halvtimmes prommis var jag liksom pigg. Vad gör man 07.20 på morgonen när hundarna är rastade och man egentligen har tänkt att gå upp kl.8.30.... Jo, man tvättar och viker tvätt, diskar, plockar, putsar skor, byter snöret som har gått sönder till reflexen och fixar andra småsaker som man inte annars hinner.
När jag var redo att göra mig iordning för jobbet så var jag helt slut och dagen hade ju inte ens börjat. Jag har stått och halvsovit och gäspat heeela da'n.

Mamma kom på middag ikväll.
Hon hade lämnat pappa på sjukan nu på kvällen och ville inte äta själv. (Pappa har haft en stomipåse på magen under nästan ett år och ska nu få bli av med den).
J var på innebandyträning ikväll så det var bara jag och mamma, mysigt!

Jag har beställt en ny handsfree på nätet och väntar som-ett-litet-barn-på-julafton på att den ska komma.

Jag fick en så'n här handsfree i födelsedagspresent av J i sommras och trodde att det var fel på den (eftersom kontakten bröts ibland) och ville ha den lagad eller utbytt till en ny, men då fanns det ingen ny kvar och den gick inte att laga! Jag fick gå tillbaka till min asjobbiga handsfree med sladd. =0(
När jag i måndags var ute och letade efter en ersättare till världens bästa handsfree så fick jag ett tips från en kille på Media markt.
-"Det kan ju ha varit mobilens programvara som det var fel på och inte handsfreen."
-"VA?!? Menar du att jag kan ha lämnat tillbaka den enda handsfreen som har suttit perfekt i mitt öra, fast det var fel på telefonen?!? Varför var det ingen som sa något?!? Och nu finns den inte att få tag i!"
Shit, shit, shit!
Hem och kolla nätet..., och där var den! Hi, hi!
Och snart kommer den hem till mig! Hi, Hi!
Var tvungen att uppdatera programvaran i telefonen nu så att det ska funka när min lilla pärla väl kommer. Jag har gjort det helt själv och jag tror att det funkade.
Ska kanske inte ropa "hej" ännu.

Det fick bli kvällens aktiviteter, nu orkar jag inte mer. Måste sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får sova ut och coola ner lite mer i helgen (eller på söndag i alla fall)

Jag drömde om vårt gamla tjejgäng härom kvällen. Vi måste träffas snart!!!

Kram