torsdag 17 januari 2008

Skön helg

16/1 -08
Söndagen var helt underbar!
Vi började med hundkursen kl.10.
Lite snack och genomgång. Sedan blev det praktik, jättekul.
Våra hundar har sååå mycket energi, så det tar ett tag innan de har lugnat ner sig och kan fokusera. Men när de väl är fokuserade, så går allt av bara farten.
Vi skulle testa lite agilityhinder. Det tyckte Jessie var lite läskigt först, men hon var jätteduktig. Joey överraskade med "vipbrädan", han bara flög över. Duktigt!

Efter kursen åkte vi hem och käkade lunch och päste lite i soffan. Mer hann jag nästan inte med, för jag skulle ju på aromainpackningsbehandling.
Jag och mamma tog tåget in och hann med en snabb sväng på Åhléns innan det var dags.
Behandlingen började med en bodyscrubb, sen blev det dusch, inpackning av kroppen, ansiktsrengöring och ansiktsmassage.
Jag var som en degklump efteråt, heeelt underbart!
Jag kan verkligen rekommendera detta till alla!

I måndags var jag ledig.
Naprapaten kl.9.20 (trodde inte att jag skulle vara ledig när jag bokade tiden, hade sett till att få sovmorgon annars).
Sedan ringde min allra bästaste kompis och frågade om jag ville komma in till stan och promenera, för hon var också ledig. Klart jag vill!
Vi gick omkring Långholmen, Reimersholme och söder i 2 timmar. Jätteskönt! Solen sken och himmlen var blå.
På kvällen fixade jag mina naglar, lyx!
Tyvärr pallade inte mina naglar materialet utan tippar, så jag ska göra om det nästa fredag igen. Gör inget, skönt att bli ompysslad.

Inga kommentarer: