onsdag 7 maj 2008

Vad är det för feeel?!

7/5 -08

Jobba, jobba, jobba!
Det är inget roligt att skriva om, men det är så mitt liv ser ut just nu.
Från morgon till natt.

I måndags innan vi skulle på inköpsmöte i Järla sjö så hann jag dock med en sväng till Drottningholm med vovvarna.
Det var helt underbart, solen sken och himlen var blå. Vovvarna var jätteduktiga och röjde runt som vovvar ska när de äntligen får.
I hundrastgården(!!!) träffade vi på en familj som satt och hade picknick!?!
På marken...
De satt där på den filt med grillad kyckling, revben och lite annat smått och gott. De hade med sig sin hund som jag tror var kopplad...?
Jag blir helt matt!
Drottningholm är ett enda stort picknickområde med stora gröna gräsmattor. Det kunde ju ha satt sig på andra sidan vallgraven bara!
Både Joey och Jessie var jätteduktiga och följde med ganska frivilligt därifrån. Ganska, jag fick sätta på Joey halsband och koppel, men då följde han med duktigt.
När vi skulle gå så såg jag en liten (om de nu kan vara små) rottweiler som var på väg mot picknicken med bestämd takt.
Braaa! tänkte jag för mig själv. (Mohahaha!)
Picknick-pappan, heeelt menlös: -"Eh, den äter kycklingen..."
Ägarna fick ju till slut tag i sin hund, som visst bara var ett år, och jag var supernöjd att de dumma picknick-människorna fick sig en läxa.
Vem gör så'nt?!
Jag berättade för J och frågade: -"Vad är det för feeel på folk?!"
J: -"Vad är det för rätt?"
Ja, ibland undrar jag faktiskt...

Stackars lilla Joey i en tunna, alldeles för sent på kvällen på inköpsmötet.
En alldeles för trött husse fick den lysande idéen och en alldeles för trött Joey bara satt där och gjorde precis ingenting! Sööötis!

(Snälla, anmäl oss inte för djurplågeri. Vi är jättebra hundägare, jag lovar! Lite för utarbetade och trötta bara.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag lovar att inte anmäla om du inte gör det när vi trär en strut på hallons huvud och kallar henne lussekatt ;)

Snart kommer vi!