Jag startade jobbdagen med ett jättejobbigt samtal till en kund.
Hon var inne igår när jag inte jobbade i butiken.
Kunden ville reklamera ett halsband som inte var trasigt. Hon hade kommit på att det inte hängde som hon ville... 10(!) månader efter inköpet. Hon var väldigt bestämd och skulle absolut reklamera.
Tyvärr så vet jag mycket väl vem den här kunden är då hon varit missnöjd både en och tre gånger med saker som hon har köpt här. Jag tycker inte att det är ok att komma tillbaka efter 6-10 månader med grejer som inte längre känns bra. Annat är det ju om dom faktiskt är trasiga!
Jag fick hämta kraft (från ingenstans) och stå på mig, förklarade lugnt med väldigt bestämt att det inte blev någon reklamation den här gången.
En fantastiskt arg och missnöjd dam informerade mig om att jag hade mist henne som kund.
Det var kanske bäst för oss båda men hennes förlust säger jag.
Hur var det man tankade energi nu igen..?
1 kommentar:
"Du har förlorat mig som kund"
Hur många gånger har man inte hört den....?
MED GLÄDJE! Säger jag bara.
Vissa kunder vill man inte ha som kund. Kort och gott... De ger nada!
Skicka en kommentar