måndag 15 februari 2010

Dåligt slut

Äntligen hemma!

Semestern har varit heeelt underbar med spa, massage, sol och bad.
Vi har bara tagit det lugnt och verkligen haft semester (bilder kommer).
Det blev en lång hemresa bara, inte tidsmässigt utan psykiskt.
Jag (och den andra killen i vårt sällskap) blev magsjuk på fredagkväll och vi skulle vara på väg till flygplatsen kl.11.30 da'n efter.
Det fullständigt sprutade ur mig (och tyvärr var det inte bara kräks...) och jag kunde verkligen inte kontrollera det, det var HEMSKT!

Receptionen på hotellet kunde inte assistera med några tabletter eller något heller så vi fick snällt vänta heeela natten (jag var ju ändå upptagen med att springa som en dåre mellan sängen och toan) tills min underbara J kunde komma in på apoteket som öppnade kl.9.30.
Jag tryckte i mig tabletterna och försökte sova lite innan vi skulle starta hemresan. Usch, jag som inte ens ville lämna toan på hotellrummet skulle åka från Gran Canaria till Göteborg...
Den andra tjejen i vårt sällskap (som för övrigt är gravid) och J fick fixa all packning, incheckning och "markservice" för oss sjuka.

Magen bubblade och levde rövare och resan till flygplatsen var nervös. Spy kan man ju göra i en påse eller vad som helst men bajsa...?! Om man nu kan kalla det det när det bara rinner...
Tabletterna gjorde verkligen susen och på planet vågade jag till och med äta lite.

Trötta och slitna landade vi till slut på Landvetter i Göteborg där våra nära och kära kom och hämtade. Tur för oss att J och vår tjejkompis klarade sig, sa vi. Hur hade vi annars tagit oss hem?
Väl hemma hos svärisarna blev det lite middag och sedan däckade jag helt utmattad i soffan hos vovvarna.

På natten vaknade jag av att J var uppe och spydde... Åh, nej!
J låg däckad hela dagen igår efter att ha sprungit till toan hela natten och igår kväll hade han nästan 40 graders feber.
"Eftersom du tog hem mig från Gran Canaria så tar jag dig till Stockholm", sa jag.
Trots att jag inte alls hade energin så körde jag idag nästan hela vägen hem från Göteborg, vi var ju liksom tvungna att komma hem.

Vi har haft en fantaskiskt o-romantisk Alla hjärtans- helg, men sa att vi får fira Alla hjärtans någon annan dag istället.
Nu blir det lite te och macka innan min egna säng hägrar.
Imorgon sätter den galna vardagen igång igen, med jobb, jobb och jobb.

2 kommentarer:

Anna sa...

Uh, vilken pärs!! Det ser ut som att ni, trots en taskig avslutning, hade en underbar semester=)
Magtjofräset påminner om min bussresa till Halmstad när Tilda skulle ha danstävling :-o..... Vet hur ÅNGEST det är.
Kram och ta hand om dig!! Hälsa J oxå!

Annapanna sa...

Så nu är det alltså brun OCH skitsmal, fubbigt! ;)

Närrå! Fy bubblan å må så dåligt, vidrigt!