söndag 5 september 2010

Bokmal

Jag är fortfarande snorig och mår som en påse skridskor. Febern är borta så det känns i alla fall bra. Ibland undrar jag hur mycket snor en människa kan producera på ett dygn...
Nu är det bara jobb och sömn som gäller, och ljudböcker.

Jag har börjat med Twilight-serien.
Det har ju varit så'n uppståndelse över dessa vampyrer så jag tänkte att jag måste bilda mig en egen uppfattning. Jag har annars helt fastnat för Jan Guillous och Liza Marklunds böcker just för att dom oftast bygger på riktiga fakta och verkliga platser. Jag älskar att lyssna på/läsa om stories i Stockholmsmiljöer där man kan känna igen sig.

Twilight-böckerna är ju helt och hållet fiktion men det är ett ganska skön omväxling faktiskt. Jag gillar böckerna. Det är en härlig blandning av nyförälskelse, förbjuden kärlek och längtan så man får ont i magen, i dom och det kan ju få vem som helst att smälta. ;0)
Det är helt klart en ungdomsbokserie, ibland lite lite barnsliga tycker jag, men det gör inget för dom är så söta.
Jag är precis klar med den andra boken i serien, New moon, och ska nu sätta (hugg)-tänderna ha, ha, i nummer tre, Eclipse.

Idag tog vi oss till Drottningholm för lite hundbus och ikväll blir det middag med familjen hemma hos mamma och pappa. Mys!

1 kommentar:

Annapanna sa...

Sa ju att du skulle gillart även om det är liiiite barnsligt ibland.
Skynda och läs och se första filmerna då vi kan gå på bio!!!!