tisdag 29 juni 2010

Sommar och bebisar

Helgen har varit helt underbar!
Jag har helt klart fått en försmak av semestern.
Jag har ju för bövelen varit ledig i fyra hela dagar. Känner mig nästan lite busig...

Det blev kalas för mamma i torsdags med världens godaste smörgåstårtor. Mamma "bakade" och lillebror dekorerade, bra team!
Under Midsommarhelgen har vi ätit och druckit gott, umgåtts massor med familjen, åkt båt och kollat lite på fotboll. (Eftersom det är VM nu så är det det enda sättet att umgås med storebror och J.)

Vi har även besökt min fina frisörvän och hennes familj en jättesnabbis och träffat deras nya lilla valp Märta.
Hon är en engelsk bulldog och första gången vi träffade henne var hon sex veckor och bodde med sina syskon. Då kröp hon upp i mitt knä och somnade.


Men just nu är det "vår egna" lilla människovalp, Evangeline, som har första platsen på min bebislista.
Jag vet att han inte är någon bebis längre men hennes stolta bror delar så klart förstaplatsen med henne.

Från och med den här veckan och hela juli så jobbar jag bara fyra-dagars-veckor, lyx!
Sommaren är bäst!

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Men gud så söta! Allihopa!

Tack vad du är snäll! (You know me... hihi)
Men faktiskt så tror jag att vi har läget under kontroll. Sen skulle nog bara bli kaos med föer i vår lilla lägenhet i dyngvärmen.
Fyfan så varmt det är! Jag vet, jag ska inte klaga, men lite får jag nu när jag måste vara inne och fixa. Så det så! ;)

Så snart allt är klart med lägeheten och så. Ska vi leka då?

Kram!!!

Annapanna sa...

Föer??? Jag vet inte riktigt vad jag vill få fram, ha ha ha...