torsdag 18 mars 2010

Sommar på låtsas

Jag var ledig igår och passade då på att boka in naprapaten på morgonen.
Jag bokade en dubbeltid och fick en rejäl omgång... genomgång menade jag så klart. ;0)
När vi var klara så sa naprapaten att det absolut bästa hade varit om jag åkte hem och sov en timme så att kroppen fick återhämta sig lite. Vet ni vad jag gjorde när jag kom hem?
Jag sov en timme!
Jag bestämde mig för att lyssna på min kropp, för en gångs skull.
När jag vaknade så var rummet skönt varmt och ljust av solen. Jag låg kvar och lät solen värma ryggen en stund. När jag vände på mig och tittade mot fönstrena så var det lite svårt att bestämma om det var sommar eller vinter ute.
Jag låtsades att det var sommar.

Efter att jag hade vaknat till i godan ro så var det dags för hundbad.
Hundarna tycker väl att det finns många saker som är roligare att göra än att duscha men nu var det inte dom som fick bestämma.
Trots att Joey stod fast i badkaret så var det ändå svårt att ta kort på honom.



Till slut så gav han upp.
- "Det här är inte roligt längre! Ta upp mig!"

Mycket av hundhåret sköljdes nog av i badet med det kändes som om det mesta hamnade på golvet.

Efter att jag hade torkat hundhår i hela badrummet så gick jag ut i vardagsrummet och hittade Jessie som låg helt stilla och solade i soffan, sötis.
Joey hade lite svårare att hitta ro men till slut så landade han i solen han med.

Nästa söndag så ställer vi om till sommartid på riktigt.

Inga kommentarer: